Brown Bear, Brown bear… klasyka literatury dziecięcej [pdf, wideo]
W tym tygodniu zaangażujemy się w poznawanie i wspólne czytanie książeczki Erica Carle “Brown Bear, Brown bear what do you see?”
To klasyka literatury dziecięcej, która dzięki powtórzeniom wprowadza praktyczne, gotowe do użycia zwroty:
Dzięki temu, powtórzymy nazwy niektórych zwierząt, kolorów oraz wprowadzimy do naszego słownika bardzo cenne pytanie “Co widzisz?” (What do you see?”) Fantastycznym uzupełnieniem książki jest piosenka, która utrwali zdania i pozwoli przyjrzeć się zwierzątkom w animowanej formie
CZYTANIE GLOBALNE:
ZABAWA:
Wykorzystaj poniższe grafiki, żeby sprawdzić jak zostały zapamiętane kolory i nazwy zwierzątek z książeczki. (Możecie zadać pytanie pomocnicze: What can you see? lub What animal is it? What colour is the bear/bird/fish?)
Rozszerzona wersja zadania dla tych z Państwa, którzy chcą wprowadzić pewną wariację w zadaniu: Pozwólcie dzieciom wymyślać samodzielnie kolejność ułożenia zwierząt oraz pozmieniać im kolory (oczywiście po angielsku). W tym celu wydrukujcie karty pracy i wytnijcie wszystkie zwierzątka.
Na osobna kartkę papieru dzieci mogą poprzyklejać swoje zwierzątka i opowiedzieć Wam co widzą: I can see a a pink bear/purple dog/ looking at me. Miłej zabawy.
Doskonałym rozszerzeniem dzisiejszej lekcji jest poniższa piosenka, dzięki której poznamy wariacje naszej dzisiejszej frazy (polecamy dla grup starszych) Pytanie “Co widzę?” (What do I see?”) Dodatkowo fani łąkowych robaczków przypomną sobie nazwy poszczególnych owadów. Miłej zabawy i zapraszamy do ćwiczeń.
ZABAWA:
Pokonaj labirynt i obudź śpiącego misia. Find the way (Odnajdź drogę) Pytania pomocnicze do zabawy: Where is a bird? (Gdzie jest ptaszek?) Where is a bear? (Gdzie jest miś?) Wake up Bear! (Obudź się misiu!) Chwalimy dzieci po wykonaniu zadania za wysiłek włożony w pracę: Well done! (Świetnie!) Miłej zabawy!