W tym tygodniu zaangażujemy się w poznawanie i wspólne czytanie książeczki Erica Carle „Brown Bear, Brown bear what do you see?”
To klasyka literatury dziecięcej, która dzięki powtórzeniom wprowadza praktyczne, gotowe do użycia zwroty:
Dzięki temu, powtórzymy nazwy niektórych zwierząt, kolorów oraz wprowadzimy do naszego słownika bardzo cenne pytanie „Co widzisz?” (What do you see?”) Fantastycznym uzupełnieniem książki jest piosenka, która utrwali zdania i pozwoli przyjrzeć się zwierzątkom w animowanej formie
CZYTANIE GLOBALNE:
Animal colors
kolory zwierząt
pobierz pdf
Animal colors
kolory zwierząt
pobierz pdf
ZABAWA:
Wykorzystaj poniższe grafiki, żeby sprawdzić jak zostały zapamiętane kolory i nazwy zwierzątek z książeczki. (Możecie zadać pytanie pomocnicze: What can you see? lub What animal is it? What colour is the bear/bird/fish?)
Rozszerzona wersja zadania dla tych z Państwa, którzy chcą wprowadzić pewną wariację w zadaniu: Pozwólcie dzieciom wymyślać samodzielnie kolejność ułożenia zwierząt oraz pozmieniać im kolory (oczywiście po angielsku). W tym celu wydrukujcie karty pracy i wytnijcie wszystkie zwierzątka.
Na osobna kartkę papieru dzieci mogą poprzyklejać swoje zwierzątka i opowiedzieć Wam co widzą: I can see a a pink bear/purple dog/ looking at me. Miłej zabawy.
pobierz pdf
pobierz pdf
Doskonałym rozszerzeniem dzisiejszej lekcji jest poniższa piosenka, dzięki której poznamy wariacje naszej dzisiejszej frazy (polecamy dla grup starszych) Pytanie „Co widzę?” (What do I see?”) Dodatkowo fani łąkowych robaczków przypomną sobie nazwy poszczególnych owadów. Miłej zabawy i zapraszamy do ćwiczeń.
ZABAWA:
Pokonaj labirynt i obudź śpiącego misia. Find the way (Odnajdź drogę) Pytania pomocnicze do zabawy: Where is a bird? (Gdzie jest ptaszek?) Where is a bear? (Gdzie jest miś?) Wake up Bear! (Obudź się misiu!) Chwalimy dzieci po wykonaniu zadania za wysiłek włożony w pracę: Well done! (Świetnie!) Miłej zabawy!
pobierz pdf
GRAFOMOTORYKA:
pobierz pdf