fbpx
Programowanie w języku Scratch w Śremie

Skrypt, kod, program, instrukcja – język komputerowy musi być prosty

W minioną środę rozpoczęliśmy dalszą przygodę z kodowaniem. Przypomnieliśmy sobie, czym jest w ogóle program oraz co to znaczy “programować”. Poznaliśmy ciekawą historię o dziewczynce, która robiła dokładnie to, co powiedzieli jej rodzice. Troszkę zbyt dokładnie 😉 Jesteście ciekawi czym to się skończyło? 🙂

„O dziewczynce, która robiła dokładnie to i tylko to, o co została poproszona”:

Znałem/am kiedyś pewną dziewczynkę, która robiła dokładnie to i tylko to, o co została poproszona. Na przykład kiedyś mama powiedziała jej: “Kochanie, zawsze rozglądaj się nim przejdziesz przez jezdnię”. I wiecie co? Dziewczynka stawała na przejściu dla pieszych, rozglądała się cały czas w lewo, w prawo, do przodu, za siebie – i wcale nie przechodziła przez przejście. Dopiero gdy mama powiedziała: “Kochanie, nim przejdziesz przez jezdnię, zawsze rozejrzyj się w lewo, potem w prawo, potem w lewo i jeśli nie jedzie żadne auto, przejdź przez ulicę”, robiła to, o co poprosiła ją mama. A gdy dziewczynka robiła zakupy z tatą w supermarkecie, ten czasami ją prosił, żeby przyniosła coś z półki. I mówił: “Kochanie, pójdź w prawo i przynieś mąkę”. I wtedy dziewczynka szła w prawo tak długo, aż uderzała nosem w ścianę albo regał. Wtedy tata mówił: “Kochanie, pójdź 10 kroków w prawo i przynieś mąkę”. I wtedy dziewczynka szła 10 kroków w prawo i brała z regału tyle opakowań mąki, ile mogła udźwignąć (a była bardzo silna). Dopiero gdy tata mówił: “Kochanie, pójdź 10 kroków w prawo i przynieś 1 opakowanie mąki”, dziewczynka robiła to, co tata miał na myśli.

#superkoderzy

Komputer/robot nie jest myślącym urządzeniem. Wymaga (podobnie jak “nasza” dziewczyna) prostych, dokładnych poleceń. Postanowiliśmy pobawić się w ułożenie instrukcji “mycie zębów”. Jak się okazało, nie jest to takie łatwe 😉

Jeszcze przed programowaniem na komputerze, “pobawiliśmy” się w kodowanie offline, czyli bez komputera. W ten sposób poznaliśmy instrukcję warunkową. Układaliśmy kod polegający na ułożeniu instrukcji “co robimy w weekend, a co w dni powszednie”. Na koniec poznaliśmy nowe polecenia w języku programowania Scratch.

Udostępnij innym:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.